Osteopathie, iets voor u?

Iets voor u?

Rug-, buik-, hoofdpijn, sportblessures, excessief huilen en darmkrampjes bij baby’s of leer- en ontwikkelingsstoornissen bij kinderen. Dit is slechts een kleine selectie van klachten, die voor een osteopathische behandeling in aanmerking zou komen. Symptomen waar vaak geen duidelijke medische oorzaak voor te vinden is. In veel gevallen kan osteopathie een oplossing bieden. Osteopathie Vitalis is een professionele praktijk, welke is gevestigd in Centrum voor Gezondheid, Vitalis. Vitalis streeft naar een multidisciplinaire aanpak, wat vele voordelen biedt voor zowel patiënt, als osteopaat.

Hoe kijkt de osteopaat naar de klachten?

De osteopaat kijkt niet alleen daar waar de symptomen zich uiten, maar probeert altijd verder te kijken. Het bewegingsapparaat, het orgaanstelsel en het zenuwstelsel hebben een nauwe onderlinge relatie. Zo kan bijvoorbeeld een leverstoornis (bewegingsverlies), ‘blokkades’ en pijn veroorzaken in de nek en rechterschouder, bewegingsverlies van darmen rugklachten of hoofdpijn geven. Mobiliteitsverlies van een schedeltje bij baby’s kan leiden tot spugen, darmkrampjes of op later termijn ontwikkelingsstoornissen. Door gewrichten, organen en de schedel te onderzoeken op beweeglijkheid, kan de osteopaat in kaart brengen waar de oorzaak is gelegen vanwaar u de klachten uit.
  • Pijn en of stijfheid
  • Maag- en/of darmklachten
  • Vermoeidheidsverschijnselen
  • Concentratieproblemen